Wednesday, October 27, 2010

Christians - Maya Angelou

Waktu SMA, enggak sengaja salah seorang temen SMP ngasih sebuah puisi rohani yang bagus banget. Waktu itu ada lebih dari 2 kalo gak salah. Sangking bagusnya sampe pernah gue pake waktu doa malem bersama (maklum anak asrama).

Salah satu puisi yang gue suka dan sangat amat menyentuh gue adalah puisi ini. CHRISTIAN.

Gue baru tahu kalo puisi ini merupakan karyanya Maya Angelou. Buat pecinta/penggemar Oprah, pastilah udah tahu siapa Maya Angelou ini.


And without further a do ... this is the poetry


Christians
By Maya Angelou


When I say..."I am a Christian"
I'm not shouting "I'm clean livin'."
I'm whispering "I was lost,
Now I'm found and forgiven."

When I say..."I am a Christian"
I don't speak of this with pride.
I'm confessing that I stumble
and need Christ to be my guide.

When I say..."I am a Christian"
I'm not trying to be strong.
I'm professing that I'm weak
And need His strength to carry on.

When I say..."I am a Christian"
I'm not bragging of success.
I'm admitting I have failed
And need God to clean my mess.

When I say..."I am a Christian"
I'm not claiming to be perfect,
My flaws are far too visible
But, God believes I am worth it.

When I say..."I am a Christian"
I still feel the sting of pain.
I have my share of heartaches
So I call upon His name.

When I say..."I am a Christian"
I'm not holier than thou,
I'm just a simple sinner
Who received God's good grace, somehow!

2 comments:

mia.ayustina said...

Puisinya bagus sekali, Ze!! Benar-benar ditulis dgn hati ya, berasa banget.

Unknown said...

yup! bayangkan waktu SMA baca...wuih...langsung dicatat, diterjemahkan, dan di tampilkan di depan anak-anak asrama. Cuma bukan gue yang bawain hehehe...gue cuma bacain yang bagian Bahasa Inggris trus temen gue yang bacain puisinya dalam bahasa Indonesia. Trus abis itu...Romo gue minta juga hahaha...trus gue kasih om gue juga satu...enggak tahu deh masih ada apa enggak itu puisi sampe sekarang.

Free Delivery on all Books at the Book Depository
Please e-mail me directly if you have any question about things that I wrote in this blog at celotehze@yahoo.com